Tuesday, January 11, 2011

PAYAHKAH MELUPAKAN KEKASIH LAMA@CINTA PERTAMA??
Salam sejahtera dan salam penuh berbahagia bagi yg sedang berbahagia pd saat dan ketika ini..anda sedang di lamun cinta atau sedang berdukacita krana cinta?jgn kusutkn diri anda dgn ksah itu jika anda msih tdak wjar utk brcnta @msih dbwah umur untuk brcinta..bg sy bg yg msih di alam persekolahan adalah tdak wjar bg mreka brcinta dsbabkan jiwa dan fkiran yg msih blum matang utk mnilai erti cinta yang sbenar..kdgkala hanya suka2 brcinta,ajakan atau semua rakan2 da ada pakwe atau boyfriends..boyfriendss??brapa rmai agak2?hehe..maaflah trlbih kata pulak..brcinta itu tdak salah jika tidak melanggar batas dan syariat yg telah di gariskan oleh islam..bab lirik lagu boleh pandang-pandang..duduk renggang2..
Ok..bercerita mngenai ksedihan yg mgkin sdg anda alami..ini dia tips2 atau pgalaman hidup yg prnah sy alami spnjg hidup 21 thun..
1-think positive..mgkin ada hikmah yg tersmbunyi di sebalik perpisahan yg berlaku..tanam dlm hati mungkin Allah nk bg seseorg yg lagi baguss dr si dia..

2-jangan cuba2 contact si dia..taktik biase yg kita mgkin buat..’maaf,silap tekan..@maaf ,silap send mesej..(taktik tu da basi)ntah2 dia ngah syok dating ngan makwe baru..pe cer?

3-jangan kusutkan fikiran kita tentang kenangan bersama si dia..xde guna da..

4-kalau tengah @sedang bercinta,jangan bagi 100% komitmen pada si dia..buang masa aje..lagipun belum tentu dia suami kita..(mana tau dia xditakdirkan untuk kita @dia pergi dulu@meninggal).

5-jangan bagi segala2 pada si dia..xgune hilang maruah  hilang dara semata2 hanya kerana seorang lelaki bernama pakwe..bukan status suami kita..

6-jangan terlalu tunjuk kat public yg kita sedang hangat bercinta..kalau xde jodoh,mesti malu kan?kan?

7-jangan simpan barang2 yg ada kaitan ngan si dia yg pergi meninggalkan kita..cthnya diari,hadiah  dsbgainya..wat sedih aje kalau tengok..



No comments:

Post a Comment