Sunday, December 12, 2010


     HADIAH BUAT INSAN TERISTIMEWa

Kita hidup dikelilingi oleh pelbagai jenis manusia.Dalam ramai-ramai itu pasti ada insan yang istimewa untuk kita.Dia mungkin ibu  bapa,suami isteri,anak,kekasih.sahabat atau sebagainya.pernahkah anda terfikir untuk memberikan hadiah kepada mereka?hadiah tidak semestinya mahal dan diberikan pada hari tertentu sahaja…cuba kita renungkan hadiah2 seperti yang dinyatakan di bwah…=)


HADIAH MENDENGAR
Mendengar…bleh dikatakan sbgai hadiah kerana anda anggap dngan mndgar apa yang cuba mndgar apa yang dperkatakan seseorg kpd kamu…berikan hadiah ini kpd sesiapa yg memerlukan..cuba mndgar dgan baik..jgn mncelah dan jgn cuba mrancang utk mmbalas apa yg tlah kamu dgar..
HADIAH TANDA KASIH
Jgn trlalu brkirautk mmberi ciuman,pelukan dan juga brpgangan tangan..lakukan prkara ini sbgai tnda2 ksih syg yg trsirat dlm hati kamu..
HADIAH SEHELAI NOTA
Mungkin hadiah ini nampak rgkas dgn mnulis’I LOVE YOU” di ats skping krtas ataupun dgn ssuatu yg lbih indah dgan mnulis sbuah sajak buat insan yg istmewa.
HADIAH KETAWA
Anda bleh mmberikn insan yg istmewa dgan ssuatu yg mlucukan sperti teka-teki dan sbgainya..apa yg ingin anda smpaikan di sini pd si dia ialah’saya suka ketawa brsama kamu’ atau ‘kamu bgitu cntik ktika ktawa’…
HADIAH PUJI-PUJIAN
Suatu prkara yg mudah dan rgkas..cntohnya ‘awak klhatan mnrik hari ini’ ataupun masakan emak sedap’..akan mmberikn pghargaan kpd mreka yg mnrima ungkapan puji-pujian trsbut..mereka akan mrasa lbih dhargai oleh anda..
HADIAH BANTUAN
Tdak trlalu susah mmberi hadiah bntuan…cthnya tlg ayah mmbasuh kereta,tlg buangkn smpah atau tlg kmas rumah dan sbagainya…
HADIAH BERSENDIRIAN
Hargai diri anda.kdg kala dlm khidupan ini diri anda prlukan masa untuk diri anda brsndirian.
HADIAH KECERIAAN
Anda pasti insan yg istmewa pada anda sdang ceria?cuba anda lakukan ssuatu tatkala anda brsama insan yg istmewa buat diri anda berada dlm keadaan ceria..ceriakan harinya dgan apa jua prkara yg anda lakukan..
HADIAH DOA
Doa adalah pngikat kasih..sntiasalah brdoa utk ksjahtraan buat insan yg tristimewa..beritahu kpd mreka yg anda slalu mndoakan ksjahteraan mreka…


No comments:

Post a Comment